E cool, şi în acelaşi timp hot, să mănânci – vorba reclamei- ca odinioară.
Curentul nu e nou şi nici măcar original. Poate doar la noi.A fost anunţat de mişcările care propovăduiau slow-food-ul ca alternativă sănătoasă la fast-food şi organicul ca replică la mâncarea ultraprocesată. Cu siguranţă că nu e mai ieftin să mănânci organic, poate nici măcar întru totul sănătos, regimul alimentar tradiţional românesc era solicitat de regimul de viaţă, ultra-activ fizic, al vremurilor pe care le trăiau strămoşii noştri.
Dar dezbaterea merită. Şi e anunţată a se desfăşura miercuri, 1 aprilie, la Muzeul Ţăranului Român, de la orele 19.30, sub numele “Publicitatea şi marketizarea tradiţiilor gastronomice”, în cadrul Conferinţelor de la Şosea.
“De ce tot ce-i „tradiţional” a devenit atât de trendy? Cum şi de ce s-a născut şi la noi, recent, o piaţă de produse culinare tradiţionale? Cine vinde, cine cumpără şi de ce? Dar ce înseamnă, de fapt, un „produs culinar tradiţional”, la noi şi în lume?”, sunt temele propuse de organizatorii dezbaterii.
Invitaţi : Prof. Vintilă Mihăilescu, directorul Muzeului Ţăranului Român şi Florin Dumitrescu, publicitar.
Moderator : Cezar Paul-Bădescu, redactor Dilema Veche.